Angielski w Ruchu - Rozwija umysł, ciało i utrwala znajomość języka.

Praca techniką "Słowo na dłoni":


Praca na rekwizytach (zabawkach), obrazkach, karteczkach z pisemną reprezentacją słów.


Ćwiczenie ortografii, układanie słów z puli liter, odtworzenie zapamiętanej pisowni.


Czasy gramatyczne, jak zrozumieć ich użycie? Najlepiej w praktyce, w rozmowie w docelowym języku. Jeśli nie ma takiej możliwości, to najlepiej je "dotknąć", trzymać  w dłoni jak konkretny przedmiot, nauczyć się rymowanki lub zapamiętać poprzez znaną piosenkę. Tu ćwiczenie na Present Simple i Present Continuous (polecam piosenkę "Lemon Tree").


Użycie barw przypisanych do konkretnych części mowy lub form, manipulowanie słowami, tworzenie twierdzeń, przeczeń, pytań.


Praca metodą "Angielski w Ruchu":





Angielski w Ruchu - Rozwija umysł, ciało i utrwala znajomość języka.

Zajęcia przeznaczone dla uczniów w wieku 8-14 lat (zwłaszcza dla uczniów z trudnościami w nauce).

Tematyka zajęć:

10 min – Wprowadzenie i powitanie piosenką. Przypomnienie podstawowego słownictwa czynnego.

10 min – **Zabawa BI (bilateralna), nauka sekwencji połączona z nowymi słowami oraz zdaniami / pytaniami w języku angielskim.

10 min – gry językowe, sekwencje wyrazowe.

20 min – Utrwalanie słownictwa poprzez muzykoterapię – MMRM – Mobilny Model Rekreacji Muzycznej. (piosenka z zastosowaniem sekwencji BI)

 10 min – Przypomnienie wprowadzonych sekwencji ruchowych. Zakończenie.

Ruch - ćwiczenia sekwencyjne Integracji Bilateralnej oraz Kinezjologii Edukacyjnej – metody Dennisona.

Język angielski – tylko podstawowe wyrażenia komunikacyjne, formy i zasady gramatyczne, które poprzez sekwencyjne układy ruchowo-słowne oraz muzykę (piosenki) i rytm (rymowanki, gesty, relaksację) wspomagają pamięć długotrwałą.

Uwaga: Metoda przynosi efekty, gdy uczeń utrwala poznane sekwencje samodzielnie przez 5 dni w tygodniu. (Sprawdzone na własnych dzieciach z dysleksją, dysortografią i ADHD).


** Program dwustronnej integracji poprawia:

     Świadomość ciała / gdzie się zaczynam a gdzie kończę i schemat ciała w przestrzeni/

        Poprawia równowagę i kontrolę postawy

        Wpływa na współpracę między półkulami mózgu

        Poprawa współpracy góra/dół, lewo/prawo, przód / tył, po przekątnych

        Poprawia się pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu

        Automatyzacja ruchów

        Umożliwia wielozadaniowość w życiu codziennym

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oferta zajęciowa "Terapia pedagogiczna poprze RUCH".

Nowości i Oferty szkoleniowe!

Oferta warsztatowa dla Seniorów - Pozytywna Dyscyplina w życiu.