Cykl warsztatów tematycznych podstawowych dla Rodziców - 5 popołudni po 3 h.


*Udział w czterech warsztatach gwarantuje otrzymanie Certyfikatu uczestnictwa w Kursie Bazowym z Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców / Nauczycieli, co (po wnikliwej analizie podręczników „Pozytywna Dyscyplina”) daje pełne zrozumienie teorii A. Adlera i R. Dreikursa oraz umożliwia  umiejętne wprowadzanie poznanych technik wychowawczych w pracy z uczniami lub pacjentami.

Temat 1 : Jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie w domu i w pracy?
 (temat pierwszy z cyklu warsztatów o stanowczym i uprzejmym wychowaniu - Pozytywna Dyscyplina.)
Adresat:
Warsztat skierowany jest do osób wychowujących lub pracujących z dziećmi i młodzieżą, z dorosłymi i starszymi osobami, gdzie ważne jest odnoszenie się z szacunkiem do siebie nawzajem oraz do wymogów sytuacji i miejsca.

Opis:
Ten pierwszy warsztat z cyklu wychowania bez kar i nagród wyjaśnia, jak rozmawiać i negocjować z innymi biorąc pod uwagę potrzeby swoje, rozmówcy oraz wymogi sytuacji i miejsca (Technika 3 „s”).
Uczestnicy warsztatu nauczą się, jak formułować swoje wypowiedzi i prowadzić dialog, aby osiągnąć porozumienie z odbiorcą, a przez to rozwijać u nich umiejętność systemowego podejścia do życia, mądrej i spokojnej oceny sytuacji zgodnie z wyznawanymi wartościami, zdolność wyrażania empatii, rozwijania zdrowej samooceny oraz samokontroli.
Partycypanci  dowiedzą się również, jak funkcjonuje mózg w stresie, poznają sposoby na samoregulację dorosłego i dziecka. Nauczą się, jak tworzyć przestrzeń do wyciszenia się oraz jak organizować specjalny, bardzo potrzebny i wartościowy czas z drugą osobą.
Metoda wychowawcza bazuje na cyklu książek Jane Nelsen „Pozytywna Dyscyplina”.

​Warunki realizacji:
Ustalane indywidualnie.

Czas trwania:
3 godziny dydaktyczne

Grupa:
Od 6 do 12 osób.


Temat 2 : „Dlaczego oni tak się zachowują? – chcę to zrozumieć” – odkodowujemy błędne cele zachowania dzieci, młodzieży i dorosłych.
(temat drugi z cyklu warsztatów o stanowczym i uprzejmym wychowaniu - Pozytywna Dyscyplina.)

Adresat:
Program warsztatu zaadresowany do rodziców, nauczycieli, pedagogów i wychowawców dzieci i nastolatków, których reakcją w trudnej sytuacji jest „atak”, „wycofanie” lub bezradność, brak sprzeciwu a nawet zażenowanie.

Opis:
Po pierwsze zrozumieć! Reakcja rozdrażnionego dorosłego jakże mogłaby być inna w sytuacji stresowej, gdyby znał powód, dla którego ich rozmówca zachował się tak nietypowo lub niewłaściwie. Co kieruje człowiekiem, że się zachowuje w sposób niestosowny, że wybucha lub się wycofuje i ucieka? Czy on chce „mi zrobić na złość?”, „upokorzyć mnie?”, „zaniepokoić?”, martwię się o niego.
Na tych warsztatach ujawniamy to, co ukryte. Analizujemy błędne strategie, którymi kierują się dzieci i dorośli, zamiast po prostu powiedzieć, co ich „gryzie”, czego potrzebują w danym momencie. Poszukamy też rozwiązań dla takich sytuacji, nauczymy się formułować zdania i prowadzić rozmowy z tak, aby zaspokoić naturalną potrzebę przynależności i znaczenia rozmówcy, by wskazać inną drogę do wyrażania swoich emocji lub trosk.
Metoda wychowawcza bazuje na cyklu książek Jane Nelsen „Pozytywna Dyscyplina”.

​Warunki realizacji:
Ustalane indywidualnie.

Czas trwania:
3 godziny dydaktyczne

Grupa:
Od 6 do 12 osób.

Temat 3: „Jak zachęcać a nie chwalić i nagradzać?”
(temat trzeci z cyklu warsztatów o stanowczym i uprzejmym wychowaniu - Pozytywna Dyscyplina.)

Adresat:
Program warsztatu zaadresowany do rodziców, wychowawców i nauczycieli, którzy szukają alternatyw dla nagród i kar w procesie oceniania własnych i cudzych dzieci i nastolatków.

Opis:
Świadomość różnic wynikających z „9 temperamentów” (Nelsen, J.) i kolejności urodzenia wyjaśni, dlaczego nasi rodzice, nauczyciele, pracodawcy i współpracownicy, tak się różnią od nas i między sobą. Poprzez ćwiczenia empiryczne poznamy swoje style rodzicielskie lub nauczania, co skłoni nas do otwartości i tolerancji dla odmiennych temperamentów i charakterów dzieci i dorosłych.
Uczestnicy warsztatów nauczą się, jak formułować skuteczne słowa zachęty i odejść od nagród czy pochwał. Zaznajomią się ze sposobami prowadzenia rozmów z nastolatkami, aby ukształtować ich charakter, działać profilaktycznie w obliczu zagrożeń, zachęcić do sprawczości, podnosząc samoocenę i wiarę w osobistą moc i wpływ na własne życie.

Metoda wychowawcza bazuje na cyklu książek Jane Nelsen „Pozytywna Dyscyplina”.

​Warunki realizacji:
Ustalane indywidualnie.

Czas trwania:
3 godziny dydaktyczne

Grupa:
Od 6 do 12 osób.


Temat 4: Jak stosować konsekwencje skoncentrowane na rozwiązaniach w domu i w szkole?
(temat czwarty z cyklu warsztatów o stanowczym i uprzejmym wychowaniu)

Adresat:
Adresatami warsztatu mogą być rodzice, pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy i nauczyciele, którzy pragną się nauczyć podejścia pełnego szacunku i zarazem stanowczości w relacjach z dziećmi i dorosłymi, którzy dostrzegają konieczność wypracowania u podopiecznych pewnych umiejętności życiowych, minimalizujących ich ograniczenia, deficyty lub problemy.

Opis:
Stosowanie alternatyw do kar i nagród daje długofalowe pozytywne skutki, wykształcające w odbiorcach wiele kompetencji życiowych i społecznych. Na tym spotkaniu poznamy rodzaje konsekwencji, jakich dzieci doświadczają oraz nauczymy się technik, jak je przygotować na te konsekwencje.
Ćwiczenia na warsztatach pokażą sposoby przeprowadzania wartościowych spotkań rodzinnych lub klasowych, tworzenia umów z dziećmi i młodzieżą, odwoływania się do nich oraz egzekwowania ich.
Uczestnicy zyskają umiejętność formułowania pytań pełnych ciekawości. Poznają proces dochodzenia do rozwiązania konkretnego problemu poprzez skoncentrowanie się nie na problemie lecz na umiejętności, jaka musi być opanowana, aby problem zniknął. Problem jest tu postrzegany jako zasób. Mierzenie się z nimi jest okazją do poznawania swoich mocnych stron, wzmacniania samooceny oraz rozwijania umiejętności niezbędnych do radzenia sobie z nimi, przydatnych również w dorosłym życiu, pomocna w przezwyciężeniu problemów emocjonalnych i behawioralnych takich jak:
- zaburzenia lękowe
- niewłaściwe zachowania
- zaburzenia koncentracji
- agresja i wybuchy złości
- złe nawyki
- problemy z jedzeniem lub snem itp.

Metoda wychowawcza bazuje na cyklu książek Jane Nelsen „Pozytywna Dyscyplina” oraz dr Bena Furmana „Kids’ Skills – Dam Radę”

​Warunki realizacji:
Ustalane indywidualnie.

Czas trwania:
3 godziny dydaktyczne

Grupa:
Od 6 do 12 osób.

Temat 5: Relacje między rodzeństwem oraz jak z buntownika zrobić współpracownika?
Adresat:
Warsztat skierowany jest do osób wychowujących lub pracujących z dziećmi i młodzieżą, z dorosłymi i starszymi osobami, gdzie ważne jest odnoszenie się z szacunkiem do siebie nawzajem oraz do wymogów sytuacji i miejsca.

Opis:
Na tym warsztacie Rodzice dowiedzą się nieco więcej na temat teorii dotyczących kolejności urodzenia i jej wpływu na kształtowanie się priorytetów życiowych i stylów rodzicielstwa.
Interesujące mogą wydawać się również informacje dotyczące rywalizacji wśród rodzeństwa, poznanie jej przyczyn oraz sposobów na wzmocnienie więzi między rodzeństwem.
Ćwiczenia empiryczne, Rodzice Pomagają Rodzicom, odgrywanie scenek nauczą, jak wspierać dzieci, by potrafiły współczuć, współpracować i troszczyć się o swoich rywali.
Poznanie narzędzi i języka Pozytywnej Dyscypliny zmienią podejście do dziecka i jego złości czy buntu, pomogą wzmocnić jego charakter, nauczyć samokontroli i samoregulacji, jeżeli rodzić będzie wytrwale je stosował w relacji z dzieckiem i innymi.
Metoda wychowawcza bazuje na cyklu książek Jane Nelsen „Pozytywna Dyscyplina”.

​Warunki realizacji:
Ustalane indywidualnie.

Czas trwania:
3 godziny dydaktyczne


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oferta zajęciowa "Terapia pedagogiczna poprze RUCH".

Nowości i Oferty szkoleniowe!

Oferta warsztatowa dla Seniorów - Pozytywna Dyscyplina w życiu.