Zajęcia rozwijające funkcje poznawcze uczniów z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią, ADHD i FAS.
Zajęcia w formie stacjonarnej w przyszłości - jestem otwarta na współpracę.
Zajęcia indywidualne online przez Skype - do uzgodnienia.
Zajęcia rozwijające funkcje
poznawcze uczniów z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią, ADHD i FAS.
Tematyka zajęć:
10 min – ćwiczenia ze
szkolnego programu integracji odruchów pierwotnych INPP.
(powolne ćwiczenia
ruchowe, dwa stałe, dwa kolejne wymieniane co 6 tygodni).
15 min – ćwiczenia
grafomotoryczne (terapia ręki) lub plastykoterapia.
10 min – * ćwiczenia
bilateralne (czucie i świadomość ciała, po płynnym opanowaniu wprowadzonych
sekwencji nauka kolejnych).
15 min – liczenie z
klockami NUMICON zamiennie z grami rozwijającymi funkcje poznawcze:
spostrzegawczość, koncentrację uwagi, logiczne myślenie, planowanie ruchu,
pamięć mechaniczną.
10 min –
mnemotechniki, techniki szybkiego pisania.
Uwaga: Metoda przynosi efekty, gdy uczeń utrwala poznane sekwencje samodzielnie przez 5 dni w tygodniu.
* Program dwustronnej integracji poprawia:
•
Świadomość ciała / gdzie się zaczynam a gdzie kończę i schemat
ciała w przestrzeni/
•
Poprawia równowagę i kontrolę postawy
•
Wpływa na współpracę między półkulami mózgu
•
Poprawa współpracy góra/dół, lewo/prawo, przód / tył, po
przekątnych
•
Poprawia się pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu
•
Automatyzacja ruchów
• Umożliwia wielozadaniowość w życiu codziennym
Polecam.
Komentarze
Prześlij komentarz
Mile widziane komentarze w duchu szacunku i uprzejmości.