Metoda Pozytywnej Dyscypliny
Czym
jest Pozytywna Dyscyplina?
Metoda
Pozytywnej Dyscypliny uświadamia, iż za zachowaniem dziecka stoją jego emocje,
których ono nie rozumie, gdyż brakuje mu kompetencji, aby je wyrazić. Potrzeba
przynależności i znaczenia, miłości, jedno z filarów PD, może być zaspokojona
poprzez określenie błędnych celów dziecka oraz stanowczą i uprzejmą reakcję
dorosłego wyrażoną gestem lub spokojnym i serdecznym tonem.
Dziecko
uczy się obserwując dorosłego. Chcąc zmienić zachowanie młodych musimy najpierw
zmienić swoje podejście i stosunek do nich. Pokochajmy dzieci, choć czasem
trudno je kochać. Nie wyręczajmy ich, dajmy im tylko więcej swojego czasu.
Należy mieć odwagę być niedoskonałym,
gdyż błędy są wspaniałą okazją do nauki.
Co
dają warsztaty podstawowe? Odpowiadają
na pytania:
Jak
mówić, by dzieci słuchały?
Jak
z buntownika zrobić współpracownika?
Jak
reagować, gdy dzieci się biją, kłócą, jęczą, manipulują, pyskują, grymaszą,
ociągają?
Jak
skłonić do wykonywania obowiązków i zadań domowych, trzymania się umów?
Jak
pracować nad „trudnym” zachowaniem dziecka?
Jak
sobie radzić z trudnymi emocjami, tikami nerwowymi, wycofaniem, skrępowaniem,
lękiem?
Moje
dziecko jest „grzeczne”, jak przetrwa w obecnym świecie, czy uczy się
kompetencji życiowych?
Jak
działać profilaktycznie w obliczu zagrożeń?
Jak
pomóc nastolatkowi wyjść z nałogów?
Jak
dotrzeć do dziecka i nastolatka?
Szkolenie podstawowe z metody
„Pozytywnej Dyscypliny w klasie” obejmie tematy tj.:
1.
Modelowanie –
dorosły zaczyna pozytywną pracę nad sobą.
2.
Określanie
czterech błędnych celów zachowań nastolatków i dzieci oraz odpowiednie
reagowanie dorosłych.
3.
Specjalny czas
dla ucznia/wychowanka i pytania pełne ciekawości.
4.
Pozytywna przerwa
i cztery kroki do współpracy.
5.
Cztery P pomyłek.
Błędy doskonałą okazją do nauki.
6.
Komunikaty
stanowcze i pełne szacunku.
1.
Przeprowadzanie
skutecznych spotkań klasowych.
2.
Formułowanie
zachęty zamiast pochwały.
3.
Ustalanie planów
i umów, odwoływanie się do nich i egzekwowanie ich.
4.
Konsekwencje
naturalne, logiczne i technika „zdecyduj, co ty zrobisz”.
5.
Cztery etapy rozwiązywania
problemów.
6.
Cztery kroki do
współpracy.
7.
Drastyczne zachowania nastolatków.
8.
Odkrywanie
swojego priorytetu pierwotnego i wtórnego a style nauczania.
9.
Wpływ kolejności
urodzenia na style uczenia się.
Komentarze
Prześlij komentarz
Mile widziane komentarze w duchu szacunku i uprzejmości.